Till toppen av sidan

SUEZ söker arbetsmiljöspecialist i Solna

Tycker du om att förbättra verksamheter och har tidigare erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete? Då är det dig vi söker! I din roll på EQS-avdelningen kommer du att ha en rådgivande och samordnande roll som kontaktperson både för SUEZ egen personal och för myndigheter beträffande lagstiftningsfrågor inom arbetsmiljöområdet. I rollen ingår också att vara behjälplig i hanteringen av arbetsmiljö-, miljö- och kvalitetsfrågor.

Arbetsuppgifter
I ditt strategiska arbete ingår att i samråd med EQS-chefen utarbeta långsiktiga planer för ditt och verksamhetens arbete. Du kommer att representera verksamheten i kvalitets- och säkerhetsfrågor mot kunder, myndigheter mm och tar aktivt ansvar för dessa relationer. Kopplat till bolagets ledningssystem och strategier ska du initiera och uppmuntra företagets anställda i det dagliga arbetsmiljöarbetet men också komma med idéer och förslag till företagets långsiktiga arbetsmiljöarbete och mål. Du följer och förmedlar utvecklingen av avfallsbehandling och kommunicerar frågeställningar och information internt såväl som externt. 

  • Du driver självständigt och medverkar i förbättringsprojekt inom SUEZ.
  • Du genomför utbildningar, samordnar och stödjer driften för att säkerställa att verksamheten bedrivs enligt gällande lagstiftning, avtal, tillstånd etc.
  • Vid investeringar på behandlingsområdet är du behjälplig för upprättandet av underlag.
  • Du ingår i EQS teamet och är delaktig i de internrevideringar av företaget som avdelningen genomför vilket innebär att du är med och upprätthåller, utvecklar, samordnar och reviderar ledningssystemen. 

Vem söker vi?
Vi förutsätter att du har högskoleutbildning med direkt anknytning till arbetsmiljö- och kvalitetsområdet. Du har ett starkt engagemang och är intresserad av att arbeta med människors arbetsmiljö- och säkerhetsfrågor. Du är en lagspelare som sätter laget före jaget och jobbar för att avdelningens resultat ska bli så bra som möjligt. Som person är du är initiativrik, självgående och inte rädd för nya utmaningar. För att bli framgångsrik hos oss behöver du vara systematisk, analytisk och lugn i din läggning.

Då vi har stor geografisk spridning på våra kontor förutsätter vi att du har B-kort och att du har möjlighet att resor i arbetet. 

Vad erbjuder vi?
Detta är en ansvarsfull och omväxlande tjänst i ett framgångsrikt företag. Verksamheten kännetecknas av en öppen och välkomnande atmosfär och för att trivas bör du tycka om att arbeta i en dynamisk kultur med höga ambitioner. Hos oss får du möjligheten att arbeta med omväxlande, intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en stimulerande och internationell miljö. 

Vi strävar alltid efter att vara en attraktiv arbetsplats som kännetecknas av att man har förtroende för ledare, är stolt över det man gör samt trivs med och respekterar människorna man arbetar med. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med placering på vårt kontor i Solna alternativt på anläggningen i Högdalen.