Till toppen av sidan

SUEZ Safe Simplex® - Arkivrensing upp till 2 m3

SUEZ erbjuder insamling av sekretessmaterial till företag och verksamheter

SUEZ Safe Simplex® är ett komplett mobilt system för omhändertagande, destruktion och återvinning av känsligt avfall som sekretesspapper och usbminnen, hårddiskar eller annat elektronisk minnesmedia.

I samband med arkivrensningen sker destruktion av dokument och elektroniska minnesmedia direkt i sekretessbilen innan de förs vidare för återvinning. Vi kommer till er och sköter destruktionen på plats.
Vid önskemål kan ni själv följa destruktionen via en kamera på bilen.

Alla priser är angivna exkl. moms och gäller per tillfälle. Läs gärna våra hämtvillkor innan du beställer.

Vi behöver ditt postnummer.

För att kontrollera tillgänglighet och visa korrekt pris behöver vi ditt postnummer för din leveransadress.



Vad ingår?

Det här ingår i Safe Simplex: 

  • Analys och planering
  • Tömning & sekretessdestruktion
  • Destruktionsintyg
  • Hållbar & säker transport
  • Återvinning av materialet

Läs gärna Suez hämtvillkor innan beställning av våra tjänster. Ju mer du känner till om oss och hur hämtning går till, desto lättare gör vi vårt jobb. 

Hämtvillkor

Leverans och placering

Innan vi utför arkivrensningen kontaktar vårt kontor er och fastställer dag. 

Transportvillkor

Kunden ansvarar för att sorteringsreglerna efterföljs.

Om ett kärl visar sig vara felsorterat i samband med tömning åberopar sig SUEZ rätten att inte utföra tömningen och dessutom ta ut en avgift enligt gällande prislista.

Framkomlighet

Det måste finnas möjlighet för lastbil att stanna vid antingen lastkaj eller i nära anslutning till där hämtning ska ske.

Om tjänsten inte kan utföras och detta inte beror på SUEZ har SUEZ rätt att ta ut en avgift enligt gällande prislista. Observera att samtliga priser på suez.se inte gäller på eller till öar eller andra platser som kräver båttransport. För sådana tjänster, vänligen kontakta ditt närmaste SUEZ kontor. 

Betalningsvillkor

Betalningsvillkor är 30 dagar mot faktura. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt räntelagen samt påminnelseavgift.

Väljer du elektronisk fakturering tillkommer ingen faktureringsavgift, men om du önskar pappersfaktura tillkommer en avgift på 25 kr plus moms.

Sedvanlig kreditprövning sker och kännedomskopia skickas till konsument.

Avbeställning

Avbeställning kan ske utan kostnad senast kl 15 dagen innan tjänsten ska utföras.

I övrigt gäller våra Allmänna villkor som du hittar tillsammans med orderbekräftelsen.

Sorteringsguide

Kunden ansvarar själv för att sekretessavfallet sorteras enligt sorteringsanvisningar. Det medföljer även sorteringsanvisningar via en dekal på kärlet.

Sekretesspapper

Här sorterar du alla sorters papper utom: 

  • Kartong
  • Pappersförpackningar
  • Kuvert
  • Post-it-lappar
  • Pärmryggar 

E-sekretess

Här sorterar du cd-skivor, mobiltelefoner, USB-minnen, osv. 

Maxmåttet är 150x100x25 mm. Det motsvarar en vanlig hårddisk från en stationär dator. 

> >