Ny app ger företag koll på sin återvinning

SUEZ lanserar i dagarna en ny mobilapp för sina 30 000 företagskunder. Appen ”Mitt SUEZ” gör det enkelt att ha tillgång till alla sina affärer med SUEZ direkt i fickan. En ny möjlighet är att geotagga containrar för att få ökad koll på var de finns.

Peter Hallnäs är IT-chef på SUEZ Recycling:

– SUEZ vill vara marknadsledare vad gäller att erbjuda kunder digitala tjänster.
Redan idag har våra kunder tillgång till många tjänster via vår kundportal. Med den nya appen ”Mitt SUEZ” blir det ännu enklare för kunderna att sköta avfallshantering och återvinning via mobil eller surfplatta. Vi planerar redan för nästa version där kunderna kan få ännu mer information i realtid. Kundernas synpunkter är viktiga för oss och vi vill göra dem delaktiga i appens framtida utveckling.

Digitalisering i världsklass

Mårten Widlund, vd SUEZ Recycling, ser lanseringen av appen ”Mitt SUEZ” som ytterligare en viktig pusselbit i företagets digitala strategi.

– SUEZ har idag nått en digitalisering i världsklass och Sverige är en förebild för de andra 70 länderna i vår koncern. Vi har digitaliserat hela vår driftsprocess, allt från kundens beställning till digitala körorder och återkoppling till kunden i form av statistik och information om hela sin relation med oss.

– Allt fler kunder väljer att beställa och se hela sin relation med SUEZ i vår kundportal ”Mina sidor”. E-handeln ökade med 40 procent det senaste året och användningen av ”Mina sidor” ökade med 150 procent. Allt detta innebär stora fördelar för kunderna. Nu går det ännu snabbare och enklare att beställa tömning av containrar, samtidigt som kunderna får en helt ny överblick.

Fakta

Appen Mitt SUEZ finns nu för nedladdning på Google Play och AppStore. Den är gratis för SUEZ kunder. SUEZ erbjuder sedan tidigare appen ”Källsortera” som vägleder företag och privatpersoner om hur man sorterar olika typer av avfall. 

Du loggar in på Mitt SUEZ med ditt kundnummer - lösenordet är de fyra sista siffrorna i ditt organisationsnummer.